tisdag 19 juni 2012

Denna blogg är tänkt som en informationskanal till alla som är intresserade av IT i skolan.  Åtminstone har jag tänkt att börja så. Sedan får vi se var det slutar.

I morgon (torsdag 21/6) åker jag till San Diego i USA för att bevista ISTE, världens största konferens när det gäller Informationsteknologi i undervisningen. http://www.iste.org/conference/ISTE-2012.aspx

Anledningen till min lilla utflykt är att jag av Internationella Programkontoret har beviljats medel för att ge min skola - Jenny Nyströmsskolan i Kalmar "ökade förutsättningar att dra nytta av lärdomar och idéer inom IT, samt att överföra dessa till skolsituationen".
Bloggandet är ett sätt att föra ut informationen till så många som möjligt.

Håll koll här på bloggen eller mailen (skolans lärare) för att uppdatera dig om vad som händer "over there".  Jag ska försöka blogga dagligen om allt funkar som det ska på andra sidan Ossianen. Twitter ska jag också komma igång med.
Den lilla söta 1-1 laptopen har jag förstås med mig. Hoppas ingen gangsta snor den!



/Mats Björling
Jenny Nyströmsskolan
Kalmar






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar